dnis.ir دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان :: بهشت دنیا

بهشت دنیا

برای رسیدن به بهشت در اخرت ابتدا باید بهشت دنیا را پیدا کنیم

بهشت دنیا

برای رسیدن به بهشت در اخرت ابتدا باید بهشت دنیا را پیدا کنیم

"بهشت دنیا جاییست که خلق و خوی انسانیت در انجاست روایات معصومین و قرآن کریم و داستانهای قرآنی و شرع مقدس راه راه رسیدن به بهشت را به ما می آموزد"
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۹۹، ۰۰:۰۶ - رحیم
    احسنت
دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴ ق.ظ

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

دعای روز هفدهم ماه رمضان

دعای روز هفدهم ماه رمضان، بیایید ضمن زمزمه ی این دعای نورانی به نکاتی که در این دعا هست توجه کنیم اولین نکته این است که چشم بر هم زدیم و هفده روز از ماه رمضان را پشت سر گذاشتیم و به همین سرعت باقیمانده این ماه مبارک هم خواهد گذشت. حالا که از از نیمه ماه رمضان گذشتیم یک محاسبه و خلوت با خودمان بکنیم ببینیم این هفده روز چه پیشرفت هایی داشتیم ایا تونستیم به مدد این ماه مبارک مزین به صفات پسندیده اخلاقی بشویم؟ هر چقدر بیشتر روی خودمان کار کرده باشیم طبیعتا پیشرفت بیشتری داشتیم.

نکته دوم اینکه وقتی دعایی را می خوانیم با حضور قلب و توجه به معنا و مفهوم بخوانیم اکثرا اینطور رسم هست در مسجد یا هر جایی که در ماه مبارک رمضان نماز پرپا می شود اول متن عربی دعا خوانده می شود و بعدش ترجمه به نظر من بهتر این هست ابتدا معنا و مفهوم دعا به مخاطب فهمانده شود و پس ان متن عربی را همه با هم زمزمه کنیم تا حضور قلب و احساس بیشتری نسبت به دعا داشته باشیم یا اینکه هرکس از قبل تاملی در معنای دعا داشته باشد تا هنگام خواندن متن عربی ارتباط واقعی و عاطفی با دعا برقرار کند.

نکته اخر در بند اول همین دعای شریف از خدا می خواهیم ما را به سوی اعمال صالح هدایت کند، یا اینطور برداشت کنیم که قلب ما را متوجه اعمال صالح کند تا به سراغ اعمال صالح برویم، یا فکر کنیم ببینیم خداوند اعمال صالح را کجا بیان کرده که بلافاصله ذهن ما متوجه قران و احادیث اهل بیت علیهما السلام می شود. دوستان یکی بهترین راههای شناسایی و انجام اعمال صالح خواندن قران و احادیث نورانی اهل بیت علیهما السلام هست .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی